Dé Nova Learning

Opdrachten

Onderwijsmanager Sector Techniek en Technologie

Opdrachtgever: Stichting Curio Onderwijsgroep

Aangenaam, Curio is de naam. We zijn benieuwd naar wie jij bent. Nieuwsgierigheid is de basis van groei. Voor onze studenten en leerlingen, maar ook voor onszelf. Wij zijn namelijk constant bezig met vernieuwen. En we begrijpen dat iedereen anders is. Als leerling heb je de keuze uit opleidingen in allerlei soorten en maten. En kies je een school die bij jou past.

Opdrachtomschrijving:

Functietitel: Onderwijsmanager gebouwde omgeving.

De onderwijsmanager is gezamenlijk met collega-onderwijsmanagers verantwoordelijk voor de uitvoering van het strategisch beleid en de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het tactisch beleid van de sector en stuurt de processen binnen de onderwijseenheden dan wel locatie aan, gericht op afstemming en stroomlijning van gezamenlijke realisatie van de onderwijskundige, bedrijfsmatige en personele doelen, passend binnen de in- en externe ontwikkelingen. De onderwijsmanager is resultaatverantwoordelijk voor de toepassing van het CURIO-brede beleid en daarmee integraal verantwoordelijk voor kwaliteit van onderwijs, arbeid en financiën van de onderwijseenheden dan wel locatie.

De onderwijsmanager is integraal verantwoordelijk voor de kwaliteit van de opleidingen, crebo’s of school waar de onderwijsmanager leiding aan geeft. De OM geeft hierbij leiding aan de onderwijseenheden (waar een groep docenten gezamenlijk verantwoordelijk is voor de begeleiding van een groep studenten/leerlingen in hun leerbehoefte), inclusief de ondersteunende functies binnen die eenheid dan wel locatie. De OM is verantwoordelijk voor een of meerdere expertise-portefeuille(s). Samen met collega-onderwijsmanagers levert de onderwijsmanager een bijdrage aan het beleid, beheer en de besturing van de sector als geheel en aan de in- en externe positionering van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school, in afstemming met de relevante omgeving.

Welke taken voer je uit:

  • Uitbesteed onderwijs: Onderhandelt en beheert contracten met bedrijven in de infra, elektro, en installatietechniek voor uitbesteed onderwijs.
  • Aansturen van onderwijsteams in de techniek: Stuurt, ondersteunt en ontwikkelt de onderwijsteams in de gebouwde omgeving (m.n. infra, elektro- en installatietechniek, en signmaker).
  • Verandermanagement: Leidt verandertrajecten, inclusief het verhuizen en/of afbouwen van opleidingen.
  • Opleidingsaanbod: Ontwikkelt en implementeert (strategische processen voor) het opleidingsaanbod, mede gebaseerd op behoefte uit de regio West Brabant.
  • Netwerk: Bezit, onderhoudt en breidt het netwerk uit met bedrijven in de infra, elektro, en installatietechniek in de regio West Brabant.
  • HRM: Pakt HRM-gerelateerde zaken op, waaronder het aanpakken van verandering, verlagen van werkdruk, verlagen ziekteverzuim.

Functieomschrijving

Bij het leidinggeven is inspirerend leiderschap van groot belang. Het is de taak van de leidinggevende om de condities te creëren die het leren van de organisatie als geheel mogelijk maken. Leidinggevenden tonen visionair, participatief en coachend leiderschap. Dit blijkt onder andere uit het tonen van voorbeeldgedrag, het in contact zijn met het primaire proces en met de buitenwereld. Dit sluit aan bij onze kernwaarden nieuwsgierig, deskundig en zelfbewust. De onderwijsmanager is gezamenlijk met collega-onderwijsmanagers verantwoordelijk voor de uitvoering van het strategisch beleid en de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het tactisch beleid van de sector en stuurt de processen binnen de onderwijseenheden dan wel locatie aan, gericht op afstemming en stroomlijning van gezamenlijke realisatie van de onderwijskundige, bedrijfsmatige en personele doelen, passend binnen de in- en externe ontwikkelingen. De onderwijsmanager is resultaatverantwoordelijk voor de toepassing van het CURIO-brede beleid en daarmee integraal verantwoordelijk voor kwaliteit van onderwijs, arbeid en financiën van de onderwijseenheden dan wel locatie. De onderwijsmanager is integraal verantwoordelijk voor de kwaliteit van de opleidingen, crebo’s of school waar de onderwijsmanager leiding aan geeft. De onderwijsmanager geeft hierbij leiding aan de onderwijseenheden (waar een groep docenten gezamenlijk verantwoordelijk is voor de begeleiding van een groep studenten/leerlingen in hun leerbehoefte), inclusief de ondersteunende functies binnen die eenheid dan wel locatie. De onderwijsmanager is verantwoordelijk voor een of meerdere expertise-portefeuille(s). Samen met collega-onderwijsmanagers levert de onderwijsmanager een bijdrage aan het beleid, beheer en de besturing van de sector als geheel en aan de in- en externe positionering van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school, in afstemming met de relevante omgeving.

Kennis en vaardigheden

  • Je beschikt over brede kennis van algemene maatschappelijke ontwikkelingen, van de regio en op het gebied van onderwijs, beroepen en arbeidsmarkt;

  • Je hebt kennis van nieuwe technologieën/methodieken en onderwijskundige inzichten;

  • Je bent vaardig in het opstellen van beleidsvoorstellen;

  • Je bent vaardig in visionair, participatief en coachend leiderschap;

  • Je bent vaardig in het professioneel ontwikkelen van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school om in te spelen op veranderende onderwijsvragen;

  • Je bent vaardig in het sturen en borgen van processen en kwaliteit;

  • Je hebt inzicht in de structuur van relevante branches, bedrijven en instellingen.

Competenties

  • Leidinggeven:
    Op een resultaatgerichte manier richting geven aan medewerkers in het kader van hun taakvervulling: stijl en methode van leidinggevenden aanpassen aan betrokken medewerker of groep van medewerkers en situatie. Hierbij worden middelen gefaciliteerd voor de betrokken medewerkers en de voortgang van de projecten van die medewerkers bewaakt.
  • Coachen:
    Richting en sturing geven aan een medewerker in het kader van diens taakvervulling: stijl van coachen aanpassen aan medewerker en situatie zodat de betrokken medewerker zich optimaal kan ontwikkelen.
  • Resultaatgerichtheid:
    Het actief gericht zijn op het behalen van resultaten en doelstellingen en de bereidheid en gedrevenheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
  • Samenwerken:
    Actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is. Daarbij wordt het gezamenlijke resultaat vooropgesteld en een onderlinge sfeer bevordert om tot een beter resultaat te komen.
  • Plannen en organiseren:
    Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde tijd, acties en middelen aangeven om bepaalde doelen te kunnen bereiken.

Sollicitatie vereisten

Let op: Naast het aanleveren van het CV dient er op onderstaande vragen een aparte toelichting te worden gegeven, bestaande uit maximaal één A4 per vraag. 

  • Welke specifieke kennis en onderwijservaring heb je in het mbo, specifiek met een Techniek afdeling/omgeving die aansluit bij de onderhavige opdracht?
  • Welke specifieke ervaring heb je met uitbesteed onderwijs in het mbo? 
  • Toon met voorbeelden per competentie dat je over de gevraagde competenties beschikt?
    • Leidinggeven
    • Coachen
    • Resultaatgerichtheid
    • Samenwerken
    • Plannen en organiseren.
  • Geef per competentie in ieder geval één relevant voorbeeld waar de gevraagde competentie duidelijk naar voren komt. 

Interesse in deze opdracht?

Reageer direct.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
MM slash DD slash JJJJ
Adres*
DD slash MM slash JJJJ
Max. bestandsgrootte: 15 MB.