Dé Nova Learning

Unieke coachaanpak
Dé Nova

"Geloof dat je het kan, en je bent al halverwege"

In onze coachtrajecten vinden we het belangrijk om veiligheid en vertrouwen te creëren. Vanuit een integrale benadering kijken we naar de achterliggende oorzaken (onderste lagen) van iemands gedrag en wat en hoe we daarin invloed kunnen uitoefen om de gewenste ontwikkeling te realiseren. Voor ons is dit altijd het uitgangspunt. Met een diversiteit aan passende interventies, doen we dit op een plezierige en verrijkende manier vanuit verbinding. Lees hieronder meer over onze unieke coachaanpak.

Een coachtraject start met een vrijblijvend intakegesprek, waarin de coachee samen met de coach de coachdoelen in kaart brengt. Belangrijk vinden wij de klik tussen de coachee en de coach en dat de verwachtingen, wensen en behoeften helder worden gemaakt. Veiligheid en vertrouwen zijn de basis! Bij het vaststellen van de doelen wordt samen gekeken naar welk type coachtraject daar het beste bij past en wordt het plan van aanpak afgestemd om van start te kunnen.  

Onze aanpak is complementair en holistisch. Dat wil zeggen, dat we enerzijds werken volgens bewezen methodieken in de psychologie & coaching en anderzijds volgens de benadering van ‘Volgend Sturen’. Het proces en eigen regie staan centraal, waar volgende stappen in het traject steeds op worden afgestemd. Bovendien raken we met onze aanpak alle ontwikkelingsniveaus/zintuigen, zodat lichaam & geest weer in evenwicht komen.  

Onze coaching is gericht op gedragsverandering! Daarom vinden we tijdens de sessies, maar ook tussentijds oefenen essentieel. De coachee krijgt een werkboek met opdrachten om de opgedane inzichten te verdiepen en toe te passen in de praktijk. Ook tussendoor staat de coach open voor steun en feedback. Gedragsverandering kost immers inspanning en tijd. 

In het traject zetten we passende assessment instrumenten in, die het traject verdiepen doordat ze de onzichtbare lagen in ons handelen zichtbaar maken. Bijvoorbeeld vragenlijsten/tests over persoonlijkheid, drijfveren, competenties, leiderschap, etc.  

Het is voor een leidinggevende mogelijk om betrokken te worden tijdens de intake en evaluatiemomenten. Dit gebeurt in driegesprekken. Op deze manier kan de leidinggevende rekening houden met de coachee en op de coaching aansluiten in beoordelings- en ontwikkelgesprekken. Driegesprekken kunnen bijv. ook worden ingezet met een collega of partner, net op die momenten dat het passend is. 

We werken met verschillende coaches, die elk hun eigen specialisme hebben. Op deze manier kunnen we de coachee koppelen aan de coach die het beste bij hem/haar als persoon, de coachdoelen en het traject past. 

Onze coaches beschikken over ruime ervaring en een uitgebreid netwerk. Dit netwerk delen ze actief met de coachee.