Dé Nova Learning

Opdrachten

VERLOPEN

Onderwijsmanager Sector Techniek en Technologie

Opdrachtgever: Curio

Aangenaam, Curio is de naam. We zijn benieuwd naar wie jij bent. Nieuwsgierigheid is de basis van groei. Voor onze studenten en leerlingen, maar ook voor onszelf. Wij zijn namelijk constant bezig met vernieuwen. En we begrijpen dat iedereen anders is. Als leerling heb je de keuze uit opleidingen in allerlei soorten en maten. En kies je een school die bij jou past. 

Opdracht omschrijving

Stichting Curio Onderwijsgroep West-Brabant is op zoek naar een Onderwijsmanager gebouwde omgeving voor de sector Techniek en Technologie. De manager is verantwoordelijk voor het strategisch en tactisch beleid, de uitvoering en evaluatie hiervan, en voor het aansturen van processen binnen de onderwijseenheden of locatie.

Bij het leidinggeven is inspirerend leiderschap van groot belang. Het is de taak van de leidinggevende om de condities te creëren die het leren van de organisatie als geheel mogelijk maken. Leidinggevenden tonen visionair, participatief en coachend leiderschap. Dit blijkt onder andere uit het tonen van voorbeeldgedrag, het in contact zijn met het primaire proces en met de buitenwereld. Dit sluit aan bij onze kernwaarden nieuwsgierig, deskundig en zelfbewust.

Werkzaamheden

De onderwijsmanager is gezamenlijk met collega-onderwijsmanagers verantwoordelijk voor de uitvoering van het strategisch beleid en de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het tactisch beleid van de sector en stuurt de processen binnen de onderwijseenheden dan wel locatie aan, gericht op afstemming en stroomlijning van gezamenlijke realisatie van de onderwijskundige, bedrijfsmatige en personele doelen, passend binnen de in- en externe ontwikkelingen.

De onderwijsmanager is resultaatverantwoordelijk voor de toepassing van het CURIO-brede beleid en daarmee integraal verantwoordelijk voor kwaliteit van onderwijs, arbeid en financiën van de onderwijseenheden dan wel locatie.
De onderwijsmanager is integraal verantwoordelijk voor de kwaliteit van de opleidingen, crebo’s of school waar de onderwijsmanager leiding aan geeft.
De onderwijsmanager geeft hierbij leiding aan de onderwijseenheden (waar een groep docenten gezamenlijk verantwoordelijk is voor de begeleiding van een groep studenten/leerlingen in hun leerbehoefte), inclusief de ondersteunende functies binnen die eenheid dan wel locatie. De onderwijsmanager is verantwoordelijk voor een of meerdere expertise-portefeuille(s). Samen met collega-onderwijsmanagers levert de onderwijsmanager een bijdrage aan het beleid, beheer en de besturing van de sector als geheel en aan de in- en externe positionering van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school, in afstemming met de relevante omgeving.

Resultaatgebieden:

  • Uitvoering strategisch beleid en voorbereiding, uitvoering en evaluatie tactisch beleid sector;
  • Is, samen met collega-onderwijsmanagers, verantwoordelijk voor uitvoering van het strategisch beleid en de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het tactisch (meerjaren-) beleid van de sector;
  • Is in die hoedanigheid tevens verantwoordelijk voor een (of meerdere) expertise-portefeuille(s).

Uitvoeren tactisch beleid afdeling/eenheid:

  • Bewaakt financiële verantwoording;
  • Stelt begroting en jaarstukken op voor de onderwijseenheden dan wel school;
  • Draagt zorg voor het ontwikkelen en evalueren van het onderwijsbeleid van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school.

Organisatie en management van de afdeling/ eenheid:

  • Draagt zorg voor de organisatie en het management van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school;
  • Ziet toe op inrichting en bedrijfsvoering van de onderwijseenheden;
  • Is daarbij verantwoordelijk voor overleg en afstemming op het gebied van de bedrijfsvoering van de school of opleiding (zoals HR, financiën, facilitaire aangelegenheden als ook onderwijsinhoudelijke zaken zoals examinering en verwijdering van leerlingen);
  • Vertegenwoordigt de andere onderwijsmanagers als het gaat om de verantwoordelijkheid voor een Curio-brede portefeuille en/of locatieverantwoordelijkheid;
  • Treedt (indien van toepassing) op als zelfstandig opererend locatiemanager.

Leidinggeven:

  • Geeft leiding aan de onderwijseenheden en aan de ondersteunende staf;
  • Stuurt direct op gedrag, beïnvloedt de ontwikkeling van een professionele cultuur;
  • Stuurt op de uitvoering van de doelen van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school;
  • Stimuleert onderwijsontwikkeling binnen de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school;
  • Draagt bij aan positionering van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school en stimuleert verbinding en samenwerking met andere onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of scholen;
  • Anticipeert op maatschappelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen in het vakgebied die gevolgen kunnen hebben voor de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school.

Speelruimte (bevoegdheden, kader en verantwoordelijkheden):

  • Beslist over/bij: de wijze van uitvoering van strategisch beleid, de voorbereiding, uitvoeren en evaluatie van het tactisch (meerjaren-) beleid, het management van de onderwijseenheden dan wel locatie, de inhoud van de adviezen, de invulling van het leiderschap, het initiëren en aansturen van veranderingen en vernieuwingen, de wijze van in- en externe vertegenwoordiging op het werkterrein van de onderwijseenheid of locatie en de uitvoering van het HR-management.
  • Kader: het integraal geformuleerde (onderwijskundig) beleid van de sector en het beleid van CURIO onder andere op het gebied van onderwijs en bedrijfsvoering en de wettelijke overheidskaders.
  • Verantwoording aan: is verantwoording verschuldigd aan de Directeur onderwijs over de realisatie van de doelen, producten en diensten van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school, de sturing en implementatie van veranderingen en vernieuwingen, de kwaliteit en bruikbaarheid van de adviezen, de kwaliteit van de in- en externe vertegenwoordiging op het werkterrein van de onderwijseenheden, opleidingeen, crebo’s of school, de realisatie van maatwerk- en adviesopdrachten, de invulling van het leiderschap en het leidinggeven aan de medewerkers van de onderwijseenheden dan wel locatie.

Kennis en vaardigheden

  • Beschikt over brede kennis van algemene maatschappelijke ontwikkelingen, van de regio en op het gebied van onderwijs, beroepen en arbeidsmarkt;
  • Kennis van nieuwe technologieën/methodieken en onderwijskundige inzichten;
  • Is vaardig in het opstellen van beleidsvoorstellen;
  • Is vaardig in visionair, participatief en coachend leiderschap;
  • Is vaardig in het professioneel ontwikkelen van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school om in te spelen op veranderende onderwijsvragen;
  • Is vaardig in het sturen en borgen van processen en kwaliteit;
  • Heeft inzicht in de structuur van relevante branches, bedrijven en instellingen.

Eisen:

  • Afgeronde HBO-opleiding
  • Beschikt over brede kennis van algemene maatschappelijke ontwikkelingen, van de regio en op het gebied van onderwijs, beroepen en arbeidsmarkt;
  • Kennis van nieuwe technologieën/methodieken en onderwijskundige inzichten;
  • Is vaardig in het opstellen van beleidsvoorstellen;
  • Is vaardig in visionair, participatief en coachend leiderschap;
  • Is vaardig in het professioneel ontwikkelen van de onderwijseenheden, opleidingen, crebo’s of school om in te spelen op veranderende onderwijsvragen;
  • Is vaardig in het sturen en borgen van processen en kwaliteit;
  • Heeft inzicht in de structuur van relevante branches, bedrijven en instellingen.

Wensen:

  • Ervaring binnen de sector Techniek en Technologie;
  • Kennis van nieuwe technologieën en onderwijskundige inzichten;
  • Samenwerking met relevante externe partijen.

Competenties

  • Leidinggeven;
  • Coachen;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Samenwerken;
  • Plannen & Organiseren.

Planning

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma -di- do in overleg

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht.

Helaas kan je niet meer reageren op deze opdracht.​​​

e-learning

Junior Onderwijskundige

Opdrachtgever: Slachtofferhulp Nederland
Locatie: Utrecht
Tijd: 24 uur per week
Ervaring: Junior
Midlance / Detachering
Start: 01-01-2025
Duur: 3 maanden
Deadline: 09-12-2024

Lees verder »