Dé Nova Learning

Nieuws

Van flexibele schil naar verbindende kern

Door Annemijn Storm

Op donderdagmiddag 18 april organiseerde Dé Nova Learning een inspiratiebijeenkomst voor het vaste en flexibele team van L&D-professionals. Het thema was: in harmonie met binnen en buiten. Hoe blijf je ondanks (of dankzij) alle ruis in verbinding met jezelf en anderen? Een retorische vraag die zichzelf blijft beantwoorden

Bingo on Ice
Rond 16:00 schuivelden de deelnemers nieuwsgierig binnen. Om het dunne voorjaarsijs te breken, speelden we een bingospel. In korte tijd probeerden we zoveel mogelijk persoonlijke details over elkaar te ontfutselen. Hier begon voor mij de eerste uitdaging. Om te winnen moest ik zoveel mogelijk mensen spreken. Alleen zo ontdekte ik wie de jongste aanwezige was en hoe Sorry-Wat-Was-Je-Naam-Ook-Alweer? naar Utrecht was gereisd. Maar hoe rond je een gesprek af dat net interessant wordt? Competitie en verdieping.. idealiter gaan ze hand in hand. Maar ja: ‘idealiter’ is voor De Elite 

Van binnen naar buiten
Om 16:30 trapte Havva Jongen, de directrice van Dé Nova Learning, het event af. Ze leidde het thema in en stelde het vaste team van Dé Nova Learning aan ons voor. Daarna nodigde ze mij uit om een gedicht voor te dragen uit mijn gedichtenbundel Alleen Dromen Dragen. Alleen Dromen Dragen schetst de rommelige routes die onze eeuwige dwalingen weer thuisbrengen. Ik las het gedicht Buitenstebinnen voor, wat alleen al qua titel goed binnen het thema paste.

Inter.. actie!
Na de opening pakten Jasmijn Mioch en Marlies Dusseljee het stokje over met hun workshop Zijn er nog vragen?. Ze benadrukten het belang van verbinding en plezier in leren en ontwikkelen. We vreesden even dat we bij de verkeerde workshop zaten toen Marlies met haar rug naar ons toe een bomvolle slide voorlas. Dit bleek gelukkig een paradoxale interventie om ons het effect van eenzijdig presenteren te laten voelen. Dat effect blijkt onder specifieke omstandigheden verrassend shockerend.. maar onder het gros van de omstandigheden werkt het beter om met elkaar in gesprek te gaan. Met behulp van InterActie-kaarten praatten we over de 6 I’s van interactie: Instellen, In contact komen, Informeren, Inspireren, Input ophalen en Inspiratie. Door je presentatie, training of om-het-even-welk-projectoverleg uit deze elementen op te bouwen, maak je verbinding met binnen en buiten. En verbinding brengt de inhoud tot leven!

Van buiten naar binnen
Na een energieke workshop waren we wel toe aan wat ontspanning. Indira Reynaert bracht ons tot rust met een SoundBath. ‘Een wates?!’ Een SoundBath. Dat is een luisterervaring voor het hele lichaam. Indira dompelde ons onder in de afwisselende geluiden van kristallen klankschalen. Deze zintuiglijke ervaring stimuleert de geest en heeft een herstellende werking op het lichaam. Dit moment van diepe ontspanning en herstel stond symbool voor het innerlijke aspect van harmonieuze ontwikkeling.

Naar huis in harmonie
Ik vond het een eer om deze middag af te sluiten met een gedicht dat ik tijdens de bijeenkomst schreef. In Het huis van harmonie reflecteerde ik op de groei die ontstaat wanneer hart en hoofd
samenwerken. Naar huis in harmonie dus.. nadat we met elkaar natafelden onder het genot van een drankje en uitgebreide maaltijd. Een smaakvolle afsluiter na een voedzame middag voor hoofd, lijf en hart!

Meer nieuws

Van flexibele schil naar verbindende kern

Door Annemijn Storm Op donderdagmiddag 18 april organiseerde Dé Nova Learning een inspiratiebijeenkomst voor het vaste en flexibele team van L&D-professionals. Het thema was: in harmonie met binnen en buiten. Hoe blijf je ondanks (of dankzij) alle ruis in verbinding met jezelf en anderen? Een retorische vraag die zichzelf blijft

Lees meer »

Nieuwe Collega, Eline!

Wij zijn super blij met de komst van Eline Terpstra, onze nieuwe onderwijskundige stagiaire. Ze stelt zichzelf graag aan jullie voor. Kun je iets vertellen over jezelf? Hi! Ik ben Eline Terpstra, 26 jaar en woon in Utrecht. Na de pre-master gevolgd te hebben, doe ik op dit moment de

Lees meer »

Veerkracht in het Onderwijs van Stichting EduCare

Stichting EduCare, een stichting voor speciaal onderwijs, zet vanuit goed werkgeverschap de veerkracht van zijn medewerkers op de kaart! Bij EduCare herkennen ze op de verschillende scholen de uitdagingen van medewerkers met werkdruk in combinatie met een gezonde werk-privé balans. Om veerkracht en duurzame inzetbaarheid te bevorderen heeft EduCare in

Lees meer »